Mi az a plusz, amit a követeléskezelő megtesz?



Mindenki teszi a dolgát, amihez ért. A legtöbb embernek van jogosítványa, de nem mindenki tud kamiont, traktort vezetni. 
Nagyon sok ember ismeri a gyógynövények jótékony hatását, hársfa teát iszik megfázás ellen, de a gyógymódot az orvosok adják nekünk. 
Tudunk főzni, az ételt szépen tálalni, de egy kellemes étteremben sokszor szebb, finomabb az elköltött vacsora. 

Tudunk süteményt sütni, egy cukrászdában mégis tökéletesen néz ki a házi krémes, puha és finom. 
Arról nem is beszélve, hogy ezek elkészítésével nem mi töltöttük el az időnket, nem mi szereztük be az alapanyagokat. Lehet, hogy ügyesek vagyunk a sütikészítésben, a cukrászdában mégis azt kell megfizetni, hogy megcsinálják helyettünk, jó ízű, az idő, amit az elkészítésével töltöttünk, olyan tevékenységre fordíthatjuk, amihez még jobban értünk

Az adósságbehajtás egy külön szakma. Egy kicsit mindenki ért hozzá, vagyis azt gondolja.  Elvégre mit kell tenni? Levelet küldeni, felhívni az adóst? Esetleg megfenyegetni, hogy ez és ez lesz, ha nem fizet? Tényleg ennyire egyszerű lenne? 
Ha ennyire egyszerű lenne, mindenki csinálná, és a cégeknek nem lenne kintlévőségük. 

De van. Minél több ügyfeled van, akinek a szolgáltatásodat, termékedet meghitelezed - elvégre erről van szó, hiába nem te vagy a Bank, ha az ügyfél nem előre fizet a termékedért, hanem bizalmat szavaztál neki és utólag, átutalással fizet akkor te hitelező vagy- annál több olyan partnered lesz, aki csak pár nappal, héttel később fizet, esetleg egyáltalán nem. 

Mi az a plusz, amit megtesz a követeléskezelő? 

Teljes energiáját arra fordítja, hogy a te vevőd kifizesse a tartozását. Neki az az elsődleges érdeke, hogy rendezze a számlát! Először írásban szólítja fel, részletezve a tartozás összegét, keletkezésének a körülményeit. Lehetőséget ad a fizetésre és a megállapodásra. Felvázolja a nemfizetés jogi következményeit. Több okból teszi ezt, egyrészt az első kapcsolatfelvétel a partnereddel, tájékoztatás, hogy harmadik személyként belépett az ügybe, és ez egy olyan dokumentum, amelynek nyoma van, ezt felhasználhatod arra az esetre, ha jogi kimenetellel végződne a történet. 
Itt el kezd ketyegni az óra. Innentől minden nap nyilvántartásba kerül, következetesen kezeli az időt, mert neki az az érdeke, hogy te minél előbb a pénzedhez jussál!
Ha a levélben megadott határidő lejár, nem érkezik pénz, nem jelentkezik az adós, a következő lépés, hogy telefonon keresi az ügyfeledet. A megállapodásra törekszik, feltárja a nemfizetés okait, megoldást keres a partnered számára, hogy tudjon fizetni szem előtt tartva, hogy te meg akarod tartani az üzleti kapcsolatot. Ha születik egy fizeti ígéret, következetesen az ügyfél nyomában van és emlékezteti rá. 

Ha szükséges, személyesen keresi meg az adóst, tárgyal vele, folyamatosan tartja vele a kapcsolatot addig, amíg nem fizet, emlékeztetve őt arra, hogy ketyeg az óra, neki is érdeke a fizetés, kevesebb késedelmi kamatot kell fizessen, nem indul felszámolási vagy fizetési meghagyásos eljárás ellene. 

Ez olyan egyszerűen hangzik, hogy azt gondolod, hogy te is meg tudod csinálni. De ne feledd, az ördög a részletekben rejlik. Amikor a pénzügyes kollégádnak ezer és egy feladata van, ebből az egyik a vevő folyószámla egyeztetés, ez a munka hátrasorolódik. Amikor egy arrogánsabb ügyféllel találkozik, kétszer is meggondolja, hogy éppen melyik feladatot végezze el és nem a kekec vevőt fogja választani, illetőleg halogatja majd ezt a feladatot. Ha tudja, hogy ez egy fontos partner, meg fog tántorodni az első “engem sem fizetett ki a megbízóm” típusú beszélgetés után. 

A követeléskezelő belépése, mint harmadik személy sokszor önmagában is hatásos. A partner tudja, hogy itt komolyan veszik azt, hogy ő fizessen, tudja, hogy a cég a saját tevékenységére összpontosít, kiszervezi azt a munkát, tevékenységet, aminek az elvégzése fontos, elvégre a pénzünkhöz szeretnénk jutni, és az sem mindegy, hogy mikor!

Ne felejtsd a cukrászdát. 





Megjegyzések